Once upon a time tarinablogista

Once upon a time there was a story. Or two. Or more. Tämä on blogi tarinoille, lyhyemmille ja pidemmille, yhdelle tai useammalle. Kuka tietää vielä tässä vaiheessa. Tervetuloa seuraamaan: Arwen

12 helmikuuta 2022

2. osa

 


Uusia haasteita





-Hei Charlie. Mukava nähdä pitkästä aikaa.




-Bob. Anna mä arvaan: tää ei ole pelkkä sosiaalinen tapaaminen?




-Tää on niitä asioita, jotka tekee susta loistavan tutkijan,
Bob myhäili huvittuneena.




-Kyllä, mulla olis sulle uusi kohde.Tai kohteet.




-Mitä? Kaksi tällä kertaa?




-Oikeastaan... koko organisaatio.
Bob oli äkkiä tosi vakava. Hirvittävä tunne hiipi selkärankaani pitkin.




-Sä et oo tosissas.
Sanat olivat pelkkä henkäisy.




-Ihan sama juttu kuin viimeksi. Sun ei tarvitse muuta kuin hankkiutua lähituntumaan ja.. No, kyllä sä tiedät.
-Mä tiedän.




-Mutta millä sellaisen tyypin lähituntumaan hakeudutaan? Bob. 
Olin hetken hiljaa ja kokosin ajatuksiani. 
-Mä tiedän, että sä olet myös pelkkä välikäsi, ihan kuten minäkin, mutta mitä jos sä kysyisit siltä toimeksiantajalta, että onko se ihan täysin sekaisin?
-En mä sellaista voi kysyä,
Bob huokaisi hieman turhautuneen oloisena ja jatkoi sitten:
-Mutta mulla on sulle nimi. Tämän toisen kohteen kautta..
-Anna mä arvaan. Goth.
-Miten...
-Koska mä en ole tyhmä Bob. Siksihän teidän organisaatio aikanaan lähestyi mua, teki vinon pinon testejä ja tässä sitä ollaan. Miten sä kuvittelet, että mun olis yhtään helpompi päästä kyseisen aatelisperheen läheisyyteen kuin itse rikollisliigaan sisälle? Mut mä lupaan harkita asiaa. Okei?
Bob nyökkäsi ja kävelin pois hyvästelemättä.




Ja koska olen minä, niin tottakai aloitin varovaisen asioiden kaivelun. Ei, en ollut niin typerä, että olisin internetkahvilan koneella alkanut tehdä hakuja kyseessä olevasta rikollisliigasta. Kuka tahansa saattaisi kurkata olan yli ja jos se olisi väärä tyyppi, niin olisin äkkiä ongelmissa. Sen vuoksi menin suoraan vain juorupalstojen uutisiin ja löysin jotain mielenkiintoista.




Bella Goth vieraili varsin useasti tässä samaisessa kaupunginosassa, jossa minä asuin. Ehkä onnistuisin törmäämään häneen ihan sattumalta?




Vielä salaattia tehdessäni mieleni askarteli mahdollisen tulevan tehtäväni vaiheilla. Ymmärsin kyllä, että S1 halusi Katrina Slackin organisaation pois kuvioista, mutta tämä tavoite oli minun harteilleni ehkä turhankin kunnianhimoinen.




Edellinen tehtäväni oli ollut löytää teollisuusvakoilija eikä minkä tahansa teollisuuden. Kyseinen tyyppi toimitti eteenpäin tietoja asekehittelystämme, joten armeijalla oli todella iso motiivi saada hänet kiinni. Olin pystynyt tekemään erilaisia ristiinvertailuja henkilöistä, jotka pyörivät noissa salaisissa tiloissa. Hakkeroimalla olin päässyt käsiksi heidän tilitietoihinsa ja.. no, loppu olikin sitten ollut naurettavan helppoa.





Hakkeroinnin vuoksi olinkin alunperin jäänyt S1:n haaviin. Olin ollut taitava tuolloin, mutta en vielä NIIN taitava. Olinhan vasta teini. S1 kuitenkin päätti mieluummin ottaa taitoni käyttöönsä kuin pistää minun linnaan istumaan. Voisi sanoa, että he tekivät tarjouksen, josta ei voinut kieltäytyä. Eihän se sisältänyt hevosenpäätä vuoteessa, mutta läheltä piti.




Nukuin sinä yönä levottomasti.




Seuraavana aamuna hampaita pestessäni päätin lähteä kuntosalille. Ihan turha tehtävän aloitusta oli lykätä. Ehkäpä sattuisin törmäämään kohdehenkilöön? Sitä ennen tarvitsin kuitenkin kahvia ja päätin kokeilla, miltä kahvikojun neste maistuu.





**********




Voitko sä hyvin Charlie? =D
















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

My new normal 3. osa

 Tämä osa on nyt sitten vähän pidempi. Siinä on kolmen insta-tarinan osat. Raha on todellinen ongelma, ymmärrän. Kirjoittamalla en tienaa ri...