Once upon a time tarinablogista

Once upon a time there was a story. Or two. Or more. Tämä on blogi tarinoille, lyhyemmille ja pidemmille, yhdelle tai useammalle. Kuka tietää vielä tässä vaiheessa. Tervetuloa seuraamaan: Arwen

13 maaliskuuta 2022

17. osa

 

Valheita







Olin hädintuskin päässyt henkisesti jaloilleni, kun oveni takaa löytyi Dina.
-Hei, sä ihan vapiset! Onko kaikki kunnossa?
Dina ei vastannut, pudisti vain päätään.
-Tuu istumaan. Tule.
Talutin hänet pöydän ääreen ja istutin tuolille. 




-Mä leivoin just suklaapiirakkaa. Suklaa tekee hyvää sielulle, kuten mun mummu aina sanoo.
Leikkasin meille molemmille palat, mutta Dina vain istui haarukka kädessä hiljaa.




-Mä olen ihan varma, että Travisilla on toinen nainen.
Sanat putoilivat ulos vaimeina, silmissä kiilsi vuodattamattomat kyyneleet.




-Sä olet aiemminkin sanonut samaa,
vastasin rauhallisesti, vaikka sydän oli revetä ulos rinnastani. Helvetin Travis!




-Ja tiedätkö, vähän aikaa mä tosiaan ajattelin, että olin kuvitellut koko jutun. Travis muuttui ihan täysin ja se oli taas oma ihan itsensä. Hölmö nörtti.




"Osuisi keskustelun jälkeiseen aikaan", pohdin.
-Osuva kuvaus.




-Pari viikkoa sitten kaikki alkoi uudestaan.




-Pari viikkoa?




-Mä oon yrittänyt ajatella, että mä taaskin vaan kuvittelen kaiken, mutta mä en voi sulkea tältä asialta silmiäni. Sillä on ihan varmasti joku toinen.




-Oletko sä ihan varma, että tää käytös ei liity sen työkuvioihin? Viimeksi ainakin kyse oli siitä, kun mä juttelin sen kanssa. Mä muistutin vaan sille, että sen pitäis huomioida välillä suakin.




-Mä saatan olla välillä vähän sinisilmäinen, mutta sä olet todella naiivi Charlie.




-Mitä?




-En mä ole naiivi ja kaikkein vähiten sinisilmäinen, mutta mä en myöskään suostu uskomaan pahinta mahdollista selitystä ehkä täysin järkevälle käytökselle,
napautin tiukasti ja Dinan naama venähti.




-Anteeksi. Mä en tarkoittanut olla loukkaava.
-Et sä ollutkaan eikä sulla oo syytä pyydellä anteeksi. Dina. Mä ymmärrän ihan täysin mistä tää tulee. Kun miettii miten paskaa kohtelua sä oot aikoinas ottanut vastaan Donilta, ei oo mikään ihme, että sä näet mörköjä sielläkin, missä niitä ei ole.




-Ehkä sä olet oikeassa,
Dina sanoi vaimeasti ja katsoi pois. Omatuntoani kolkutti, sillä tiesin valehtelevani Dinalle.




-Mä keitän kahvia. Haluutko sä?
-Ei kiitos. Jotenkin raskauden jälkeen ei oo vielä maistunut.




Keskityin mittaamaan kahvia koneeseen, kun Dina alkoi puhumaan. Minulla meni hetken aikaa ymmärtää mitä hän sanoi.




-Mä olen ajatellut, että mä otan Doniin yhteyttä. Se oli mun ensirakkaus ja ihan todella mä en ole yhtään sen onnellisempi Travisin kanssa.




-Tunteet mun ja Donin välillä... Se oli maagista Charlie. Mä tiedän, että Don ei ollut ihan vielä muhun rakastunut. Se kutsui mua kullaksi aina. Mä kysyin siltä kerran, että miksi se ei sano rakas. Don vastas, että se sanoo rakas sitten, kun se on tosissaan rakastunut ja Charlie tiedätkö, se oli niin lähellä silloin! Niin lähellä. Mä uskon, että me voidaan saavuttaa se vielä.
Pala kurkussani esti minua puhumasta.
-Charlie, kiitti kun sä kuuntelit. Mun tarvii nyt mennä. Tästä oli paljon apua.




Dinan lähdettyä istuin alas. Kahvi jäi koskemattomana pöydälle.
"Rakas."
Sana kaikui sisälläni ja valtava nyyhkytys purkautui ulos. Taistelin. Ei, en voisi olla niin tyhmä, että rakastaisin Donia! Ei!
"Rakas."
Ymmärräthän sinä, että satutat paitsi itseäsi, myös Dinaa, jos lähdet tähän? Ei, ei jos. Sinä ET lähde tähän!
"Rakas."
....



















































2 kommenttia:

  1. Olen jo tovin verran lueskellut tätä tarinaa, mutta kommentointi on aikaisemmin jäänyt, kun viime aikoina on ollut melko kiireistä. Nyt olen kuitenkin lukenut osat läpi ihan ajatuksella ja pakko sanoa, että tätä on kyllä ollut mukava lukea! :) Linkitin tämän omaan tarinaani ja pyrin jatkossa myös kommentoimaan vähän aktiivisemmin. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en ole kauhean aktiivisesti tätä facebookin sims-ryhmän ulkopuolella toistaiseksi mainostanut, mutta ihanaa, että oot löytänyt tänne <3
      Takaraivossa on ollut ehkä vähän jonkinlainen, ei nyt häpeä, mutta jotain sinne päin, kun Strangervillen sankari on jäänyt niin pahasti kesken. Kyseinen tarina vaati mun väsymystilanteessa ihan liikaa multa ja lopultahan siinä kävi vielä niin, että kun pelitallenne oli tarpeeksi pitkään koskematon, tai oletan, että jotain sen suuntaista, niin se korruptoitui enkä päässyt sinne enää sisään. Harmittaa tosi paljon, sillä se oli tarina, jonka olisin todella halunnut kertoa ja mulla oli suunnitelmat olemassa siitä alusta loppuun asti. Se jää nyt väkisinkin kertomatta. Ehkä joku päivä olen niin voimissani, että jaksan tehdä näiden helppojen ja hupsujen(kin) tarinoiden rinnalle vähän vakavamman =) Kiitos kommentista! <3

      Poista

My new normal 3. osa

 Tämä osa on nyt sitten vähän pidempi. Siinä on kolmen insta-tarinan osat. Raha on todellinen ongelma, ymmärrän. Kirjoittamalla en tienaa ri...