Once upon a time tarinablogista

Once upon a time there was a story. Or two. Or more. Tämä on blogi tarinoille, lyhyemmille ja pidemmille, yhdelle tai useammalle. Kuka tietää vielä tässä vaiheessa. Tervetuloa seuraamaan: Arwen

13 maaliskuuta 2022

8. osa

 


Järkytyksiä







Sain sovittua tapaamisen Bobin kanssa parin viikon päähän. Järkytyin nähdessäni hänet. Miehestä oli tullut yhdessä yössä vanhus.
-Minulla on uutisia. Isoja uutisia.




-Charlie, minä jään eläkkeelle. Tavallaan olen jäänyt jo.




-Mu-mutta... Mitä nyt? Miten tästä eteenpäin? Kuka minun kontaktini on jatkossa?




-Minä en todellakaan tiedä Charlie.




-Tapasin Bellan ja... Katrinankin.




-Voin yrittää ottaa vielä yhteyden kontaktiini ja kysyä saisinko sinulle uuden yhteyshenkilön.




-Bob, kerro kontaktillesi, että Bella on S-agentti,
sanoin pehmeästi.




-Mitä? Ja hän on varmasti yhteydessä Katrinan kanssa?
-Kyllä. Otin salaa pari kuvaakin. Lähetän ne sulle...
-Ei, älä lähetä. Laita ne numeroon, jonka ilmoitan sinulle myöhemmin. Mene nyt käymään sisällä. Eliza ihmettelee muuten.
-Bob... Senkö takia mun piti päästä Bellan lähipiiriin? Että hänen yhteytensä Katrinaan saadaan vahvistettua?
Bob näytti todella vaikealta ja käänsi sitten vain päänsä pois. Nyökkäsin itsekseni. Jep. Näin olin arvellutkin.




Bobin ja Elizan koti oli kaunis ja näin siinä vahvasti naisen kädenjäljen.




-Tule tänne vain, keittiöön,
kuului vahva ääni ja hieman varovaisesti astelin peremmälle.




-Sinä taidat olla se Bobin suojatti,
hän kysyi ja mietin miten siihen pitäisi vastata.




-Älä suotta sano mitään,
Eliza totesi pehmeästi ja tajusin, että hän tiesi enemmän kuin paljasti tietävänsä. Bob ja Eliza olivat ilmiselvästi läheiset ja mies jakoi vaimonsa kanssa kaikki salaisuutensa.




-Ota kahvia. Se on tuoretta.
-Kiitos.




Pancakesin koko perhe tuntui olevan paikalla ja tilanne oli jollain tavalla todella omituinen. 
-Miltä kahvi maistuu?
-Se on oikein hyvää, kiitos.
-Se on Selvadoradalaista paahtoa.
-Ilmankos. Itsellä ei ole juuri varaa ostaa niin kalliita kahveja.




Kuulin puhelimeni kilahtavan ja arvelin, että Bobin lähettämä numero oli tullut perille. Kiitin kahvista ja tiedustelin saisinko käyttää vessaa.




Lähetin ottamani kuvat numeroon, jonka Bob oli minulle ilmoittanut. Sen jälkeen vedin vessan ja pesin käteni. Oli aika lähteä.




-Hei Agnes. Sä ihan hehkut! Mitä sulle kuuluu?




-No kuule. Ei kai se mikään salaisuus ole enää. Minä olen mennyt naimisiin!




Menin aivan sanattomaksi.




Agnes alkoi nauraa.
-Kyllä minä olen niin iloinen, että me törmäsimme siihen Lamar Jacksoniin niillä maustefestivaaleilla. 
-Julian Turner,
ähkäisin.
-Kyllä,
Agnes nyökkäsi pontevasti. Onnittelin häntä lämpimästi ja katselin samalla tarkasti. Agnes oli muuttunut. Hän oli jotenkin... pehmeämpi. Samassa kuulin itseäni kutsuttavan nimeltä.




-Travis,
hihkaisin ja juoksi halaamaan häntä.




-Ihana nähdä sua pitkästä aikaa,
hän sanoi ja puristi tiukasti. Mitä ihmettä?




-Charlie.
Se oli Dina. Halasin häntäkin ja Travis sanoi menevänsä ostamaan kahvia.




-Tuota... voitaisiinko jutella hetki?




Istuimme alas ja Dina näytti todella vakavalta.
-Onko jotain vialla,
kysyin huolestuneena.
-Minä luulen, että Travis pettää minua.
Se tuli ulos tuskin henkäyksenä ja hetken aikaa ajattelin, että kuulin väärin.




-Mitä? Et kai ole tosissasi?




-Kyllä minä olen. Katkaistuja puheluita kun tulen paikalle, viestejä, jotka tulee keskellä yötä. Tämä on ihan samanlaista kuin Donin kanssa.
-Ei kai... oikeasti?
-Ja tiedätkö..
Dina vaikeni.
-Kerro pois.
-Minä olen viime aikoina miettinyt Donia tosi paljon.
Suuni kuivui.
-Minä... minun on häntä ihan hirveä ikävä.




Suljin silmäni järkyttyneenä. Tämä ei voinut olla tapahtumassa!




-Dina, sä tiedät, että Don on paatumaton naistenmies ja sä et ollut onnellinen sen kanssa.
-Olin mä yhdessä vaiheessa.
-Olit, ihan varmasti olit. Mä en epäile yhtään. Mieti kuitenkin miltä susta tuntui, kun sä sait tietää kuinka monen kanssa se oli pettänyt sua teidän "suhteen" aikana.
-Ei se ollut mikään "suhde"! Se OLI suhde. Ihan oikea suhde. Ja jos Travis pettää mua, niin..
-Mieti nyt vielä ja mä lupaan keskustella Travisin kanssa.




-Tiedätkö,
pitkä hiljaisuus,
-Don on ihan mieletön sängyssä.
Ai että tiesinkö?! Muistikuvat tulivat vyörynä mieleeni ja ihoni kuumeni sadasosasekunnissa.
-Charlie, mä en tiennyt että sä olet noin kaino,
Dina kihersi. Olin punastunut.
-En mä olekaan. Mä vaan... en mä tiedä.
Enkä tiennytkään mitä sanoa. Nämä järkytykset, jotka olin kokenut peräjälkeen olivat enemmän kuin saatoin kestää sillä hetkellä.
-Dina, mä lupaan puhua sun miehen kanssa. 

Ja puhuinkin. Pidin hänelle tiukan puhuttelun ja iskin faktat tiskiin. Travisin ilmeestä näin, että Dina oli ollut oikeassa. Hänellä oli suhde jonkun toisen kanssa.









































Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

My new normal 3. osa

 Tämä osa on nyt sitten vähän pidempi. Siinä on kolmen insta-tarinan osat. Raha on todellinen ongelma, ymmärrän. Kirjoittamalla en tienaa ri...