Once upon a time tarinablogista

Once upon a time there was a story. Or two. Or more. Tämä on blogi tarinoille, lyhyemmille ja pidemmille, yhdelle tai useammalle. Kuka tietää vielä tässä vaiheessa. Tervetuloa seuraamaan: Arwen

13 maaliskuuta 2022

20. osa

 


Kohtaaminen








Oasis Springissä ei huomannut lähestyvää talvea. Oli vähän viileämpi kuin keskikesän helteillä, mutta siinä se. 




Oven tuli avaamaan minulle tuntematon mies.
-Sinäkö olet mun äidin uus...
Puoliso? Aviomies? Hyväksikäyttäjä? Mitä näitä nyt onkaan.




-Ja sinä olet Charlie.




-Nätti ja fiksu. Tappavaa. Kerrohan mulle mitä sä haluat mun äidistä?




Mies ällistyi sanattomaksi.
-Mä perun sen fiksun.




-Mitä ihmettä täällä oikein tapahtuu?
-Mä tässä yritän tutustua sun uuteen toy-boyhin.




-Charlie, käyttäydypä nyt. Tässä on Kieran, minun aviomieheni.
-Jonka sä olet tuntenut mitä? Tunnin?




Jaloistani kuului murahdus ja niskavillani nousivat pystyyn.
-Ei tarvitse pelätä. Se ei tee mitään kärpäsellekään.





-Sallinet mun toistaiseksi olla eri mieltä asiasta?




-Sen kun.
Nyt Kieran väläytti hymyn ja tajusin välittömästi, millä äiti oli hurmattu. En lämmennyt.




-Charlie, minä kasvatin sinut paremmin,
äiti sanoi pettyneenä. Se pisti. Kovaa.




-Minä olen ollut yksin sinun isäsi kuolemasta lähtien. Se on aika monta vuotta Charlie. Kai minäkin olen oikeutettu saamaan palan onnea?
-Toki äiti, mutta..
-Ei mitään muttia. Sinun käytöksesi on ala-arvoista.
-Niin äiti. Anteeksi.
Mitä minun olisi pitänyt tehdä? Uhmata häntä? Hän on sentään minun äitini!




-Mä aina ajattelin, että mä olen sun onni.
-Ja sinä oletkin! Mutta rakas lapsi, sinä olet jo aikuinen etkä asu enää täällä. En minä voi laittaa koko elämääni odotukseen, miettiä milloin sinä tulet tänne seuraavan kerran käymään.
Nyt häpesin ihan tosissaan. Kieran oli hyvin hiljaa ja hymyili vain lempeästi. Hmm. Ehkä saattaisin antaa hänelle jopa mahdollisuuden?




-Tulehan tänne rakas lapsi. Sinä olet minulle tärkeä. Muista se aina.
-Muistan äiti.
-Vielä sittenkin kun kuulet, että sinusta tulee isosisko?




-Mitä?! Oletko sä raskaana?
-Kyllä minä olen.
-Meille tulee vauva,
Kieran puuttui vihdoin puheeseen ja vilkaisin häntä terävästi.
-Senkö takia te...?
En jatkanut lausettani loppuun. Tein vain epämääräisen eleen kädelläni.
-Ei. Kieran kosi minua jo ennen kuin raskaus selvisi.
-Sä olit siis esiaviollisessa suhteessa? Äiti! Mä olen aivan pöyristynyt! Pöyristynyt! 
-Voi Charlie,
hän sanoi ja halasi minua nauraen.




-Hei Charlie,
isoisä sanoi lämpimästi. Juttelimme hetken ja hän vaikutti erittäin tyytyväiseltä uuteen vävyynsä. Kieran sai kehuja monesta asiasta ja kuuntelin tarkasti. Ukin mielipide oli minulle aina tärkeä. Mummu saattoi olla välillä aikamoinen draamalaama, mutta ukki oli tasaisen järkevä.




-Minun täytynee mennä tervehtimään mummuakin,
totesin heille ja poistuin huoneesta.




-Charlie!
Mummu halasi minua pitkään.




-No niin, kerro kaikki,
sanoin tiukasti.




-En tiedä. Kaikki kävi vain niin äkkiä. Maria...
-On aikuinen nainen.
-Minun tyttäreni,
mummu vastasi uhmakkaasti.
-Mutta silti aikuinen. Jos tämä on virhe, se on hänen virheensä.




-Sinusta on tullut niin kypsä.
Onko? Todellako? En tuntenut itseäni kypsäksi. Olin juuri hetki sitten käyttäytynyt kuin pahainen kakara.
-Kaikki meistä kasvaa joskus,
vastasin vältellen.




-No, joka tapauksessa olen iloinen, että olet täällä. Mitäs sanot, tehtäisiinkö hiuksillesi vihdoin jotain?
-Mitä sinulla on mielessäsi?
-Annahan kun näytän....




**********



Mulla on tosiaan pelissä MC Command Center eli NPC:t menee itsekseen naimisiin, lisääntyy jne. Sain ilmoituksen sen kautta, että Maria oli mennyt naimisiin. Kävin tontilla ja siminluonnissa. Mies oli alien. Mitä hittoa nyt taas?! Miksi ne kaikki on alieneita?! Vaihdoin miehen lennossa, joten Maria jäi edelleen naimisiin, mutta Kieran EI ole alien.




























1 kommentti:

  1. Charlie oli alkuun vähän nuiva äitinsä uutta puolisoa kohtaan, mutta mielestäni se on tässä kohtaa ihan ymmärrettävää. Liitto tuli kuitenkin aivan täysin yllätyksenä ja kun siihen samaan syssyyn lisätään vielä tuleva pikkusisaruskin, niin onhan ajatuksessa kieltämättä sietämistä. Jos Charlien ukki kuitenkin on ilmeisesti antanut hyväksyntänsä liitolle, niin ehkä Kieran on hyvä mies.

    Edelliseen osaan en ennättänytkään kommentoida, mutta siitäkin mulla on sanani sanottavana. Aikaisemmin jotenkin toivoin, että Travis ja Dina saisivat vielä jotenkin suhteensa toimimaan, mutta nyt olen vähän muuttanut kantaani asiasta. Charlie esitti Travisille käytännössä vedenpitävät todisteet siitä, että Dina tietää pettämisestä, ja miehen suhtautuminen oli käytännössä todella ylimielinen. Jos hän ei ihan todella näe tai halua ymmärtää mitä on juuri menettämässä, niin ehkä se menetys on sitten ihan oikein hänelle.

    VastaaPoista

My new normal 3. osa

 Tämä osa on nyt sitten vähän pidempi. Siinä on kolmen insta-tarinan osat. Raha on todellinen ongelma, ymmärrän. Kirjoittamalla en tienaa ri...